The first time in Jakarta City - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Vera Joseph - WaarBenJij.nu The first time in Jakarta City - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Vera Joseph - WaarBenJij.nu

The first time in Jakarta City

Door: Vera Joseph

Blijf op de hoogte en volg Vera

20 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

Na een goed ontbijtje en lekker koude douche zijn we gisteren met oom Atteng, tante Gita en Semmy op zoek gegaan naar een winkel waar we een prepaid kaartje konden vinden, makkelijker gezegd dan gedaan maar de rit er naar toe is al indrukwekkend. Het eerste uurtje ben ik in slaap gevallen want ik was nog moe van het feit dat ik last heb van de jet leg.. Maar toen ik wakker werd, stonden we vast in een file die eigenlijk allemaal dingen lieten zien die wij in Nederland niet kennen : drie mensen op een scooter zonder helm of bescherming, vrachtwagentjes die vol beladen zijn dat het erboven uitpuilt, bussen die als je gewoon heel hard stop roept hij midden op de snelweg stopt en je uit kunt stappen en ga zo eigenlijk maar door. Dat te bedenken dat dat in Nederland helemaal niet kan! Na ongeveer een autorit van 2,5 uur zijn we in een shopping mall aangekomen van ongeveer dertien verdiepingen hoog, ongelofelijk dat dat kan en dat te bedenken dat dat nog maar de west side is van het hele winkelcentrum (ze hebben dus ook nog een hele north Side van ook dertien verdiepingen haha). Maar nadat wij binnen waren gingen we meteen aan de warme maaltijd omdat iedereen wel zin in iets had, heerlijke nasi met saté ayam! Waar het toetje van de overheerlijke Magnum store opvolgde! Daarna wat foto's gemaakt van de familie omdat in verband met de ramadan allemaal soorten plekjes waren gemaakt in de style van de woestijn, even lachen en gek doen natuurlijk. Nadat we weer in de auto zaten (hier hadden we nog geen sim kaartje gevonden) gingen we weer de weg op, nog steeds wel druk maar gelukkig geen file meer, kwamen we aan bij een groot gebouw wat zich helemaal bezig hield met het verkopen van sim kaarten, abonnementen en van dat soort dingen. Na loop van tijd maar even buiten gaan zitten en eigenlijk niet verwacht, omdat het nog maar zes uur in de avond daar was, dat het al donker werd! Toen besefte ik dat ik al blij was als het in Nederland nog tot een uurtje of tien half elf licht was. Eenmaal weer in de auto, onderweg richting de volgende shopping mall deze niet zo hoog hoor verdiepinkje of vier, gingen boodschappen doen en weer even wat eten. Je ziet overal lekker eten maar wat mijn zus en ik namen (de er ook goed uitziende sushi) smaakte goed want zulke zin in eten dat we een hele bord bami naar binnen zouden werken had ik in elk geval niet. Na ons buikje weer rond gegeten te hebben zijn we naar het balkon gelopen en wat een uitzicht op dat balkon over het drukke Jakarta ! Allemaal lichten, geluiden en dingen die je ziet wat er allemaal gebeurt op straat. Het laatste rondje door de mall maar weer terug naar het bed & breakfast met de auto, en na z'n dag ben je ook echt wel kapot (maar eenmaal in bed niet kunnen slapen), de cadeautjes gegeven aan de familie die we mee hadden gebracht uit Nederland! Nadat zij op weg gingen naar hun eigen huis ben ik op bed beland waarnaar ik nog even alles gecheckt heb hoe het ging in Nederland. En na een uur nog wakker hebben gelegen uiteindelijk ondanks dat de airco het niet goed deed en de warmte echt teveel werd ben ik uiteindelijk in slaap gevallen. Na zo'n lang verhaal ga ik nu genieten van een koude douche en een dag met de familie ! Enne alweer bij een shopping mall kijken haha !

Have à nice day everyone !

  • 20 Juli 2014 - 11:11

    Kyra:

    Hee moppie !

    Wat een lang verhaal zeg !
    Gelukkig zijn jullie daar veilig aangekomen klinkt heel leuk alle maal
    Het klinkt ook druk als je het zo leest! Zo te horen vermaak jij je wel haha
    Wat een ontzettend groot winkel centrum daar wil ik ook wel eens shoppen haha
    Hoop dat je het naar je zin hebt mop!! Ik Miss je heel erg
    Geniet er nog maar even van en we bellen en Appe !! Love you

    Hele dikke kus van mij !

  • 20 Juli 2014 - 13:36

    Fransien :

    Hallo Veertje,

    Meteen al een high five gescoord, sadap, haha. Na een paar nachten heb je de taal zoals selamat pagi, siang en sore (goedemorgen, middag, avond) vast al onder de knie. Jij, Kristel en Edwin heel veel plezier en geniet van elkaar. @ Kristel, tante Gita is ook niet zo lang, dus nog even verder door de knietjes :). We zullen je verhalen, wanneer wij moeten werken :( haha, bijhouden. Tante Ietje zegt: "genieten jullie allemaal en probeer een ijs kelapa muda (kokosnoot) te drinken/eten".

    Groetjes

  • 20 Juli 2014 - 18:41

    Je Roommates:

    Kleine wereldreiziger, wat doe je het goed hier! Je straalt uit dat je je senang voelt bij de familie en in het drukke Jakarta! Op naar nieuwe avonturen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 2217

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Mijn eerste reis naar..

Landen bezocht: