Feelling senang in Jakarta - Reisverslag uit Kunciran, Indonesië van Vera Joseph - WaarBenJij.nu Feelling senang in Jakarta - Reisverslag uit Kunciran, Indonesië van Vera Joseph - WaarBenJij.nu

Feelling senang in Jakarta

Door: Vera Joseph

Blijf op de hoogte en volg Vera

21 Juli 2014 | Indonesië, Kunciran

Rond een uur of twaalf, half een werden we opgehaald door tante Gita, oom Atteng en Semmy. En omdat Semmy jarig was geweest, afgelopen 4 juli, gingen we naar wat volgens mij zijn lieveling's restaurant was, genaamd : Bandar Djakarta. Een groot restaurant waar je alle soorten vis naar keuze kon laten bereiden, heel erg lekker! Een tafel vol met kreeft, gamba's, inktvisringen en nog meer andere soorten vis. Nadat we klaar waren, liepen we langs een stukje boulevardachtig stuk om
daar wat familiefoto's te nemen. Ook staan we op één foto met een groot hart waar een ketting is gemaakt van slotjes die je ook kunt vinden in Parijs. Veel soorten dingen die erbij aan gehangen zijn, zoals trouwringen en armbanden. En na een stukje gewandeld te hebben weer terug in de auto ben ik ja again in slaap gevallen, haha. Nog steeds moe, maar toen ik wakker werd, alweer bijna in Jakarta City en ook dicht in de buurt van het huis van Tante Gita en oom Atteng in Kunciran, Cildug, Tangarang Voor het eerst dat ik het huis van hun heb gezien, een gezellige sfeer op straat, ook met al die kinderen maar wel verlegen allemaal haha. Ook vonden ze Edwin erg indrukwekkend vanwege zijn lengte. Toen we eenmaal een kopje thee hadden gekregen, moesten oom Atteng en Semmy even wat ophalen en vroegen of ik mee wou. En daar zeg ik geen nee tegen omdat ik natuurlijk wel wilde zien wat ze gingen ophalen. Heerlijke martabak (cake gevuld met kaas,sesam zaadjes, roomboter, hagelslag) & telor (omelet). Ik kon die hele martabak cake wel opeten zo lekker maar ook zo machtig haha. Nadat we dat hadden opgehaald was de saté al klaar, alleen de bami en nasi moesten nog even. De cake, telor en de saté waren een voorgerechtje van alles wat erna kwam. Heerlijk bami, nasi, groente & my favorite babi ketjap! Helemaal vol gingen we op weg richting het bed & breakfast om na een lange dag weer een koude douche te nemen en wat slaap te pakken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 2220

Voorgaande reizen:

17 Juli 2014 - 06 Augustus 2014

Mijn eerste reis naar..

Landen bezocht: